پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
کدام ورزش ها محبوب ترند ؟
نوشته شده در یک شنبه 24 دی 1391
بازدید : 484
نویسنده : رضا بهجتی



گوش درد بعد شنا
نوشته شده در یک شنبه 24 دی 1391
بازدید : 496
نویسنده : رضا بهجتی

گوش‌درد بعد از شنا

به گزارش سایت انجمن درمانگران ایران (IranHealers.com) از HealthDay News ، یكی از بیماری‌هایی كه می تواند تعطیلات تابستانی شما را خراب كند گوش‌درد است، و یكی از علل شایع آن در این ایام گوش‌درد بعد از شنا كردن است.
گوش‌درد بعد از شنا معمولا نتیجه قرار گرفتن درازمدت در معرض آب است. رطوبت زیاد، خراش‌ها و ترك های پوستی به باكتری‌ها امكان می‌دهند به مجرای گوش نفوذ كنند و عفونت بوجود آورند.
به دنبال عفونت علائمی مانند درد، خارش، تورم، قرمزی و ترشح از گوش بروز می‌كند.
در موارد خفیف این عارضه كافی است استفاده از سركه می‌تواند علائم را تخفیف دهد. چند قطره سركه سفید درون مجرای گوش بریزید و گوش را برای پنج دقیقه بالا نگهدارید. این كار دو بار در روز تا سه روز انجام دهید. اگر درد ادامه پیداكرد، استفاده از قطره‌ آنتی‌بیوتیكی با تجویز پزشك توصیه می‌شود. در صورت موثر بودن درمان درد باید در طول سه روز فروكش كند.


با رعایت این نكات ساده‌ می‌توانید از گوش‌درد بعد از شنا پیشگیری كنید:
- پس از شنا درون گوشتان را كاملا خشك كنید.
- سرتان را در بچرخانید و لاله گوش را در جهات مختلف حركت دهید تا آب درون گوش كاملا تخلیه شود.
- استفاده از گوش‌گیر به عنوان اقدام احتیاطی برای جلوگیری از ورود آب در حین شنا كردن توصیه می‌شود.




:: برچسب‌ها: گوش , گوش درد , گوش درد بعد شنا , راه های پیشگیری از درد گوش بعد شنا ,



از بین بردن جای جوش‌ها
نوشته شده در چهار شنبه 20 دی 1391
بازدید : 602
نویسنده : رضا بهجتی

از بین بردن جای جوش‌ها
محصولات لبنی کم‌چرب معمولاً حاوی مقدار زیادی ویتامین A هستند که به شفافیت پوست کمک می‌کند. استفاده از این محصولات نخستین گام برای از بین بردن جای جوش‌هاست. شاه‌توت، زغال‌اخته، توت‌فرنگی، لوبیاها و گردو همگی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. آنتی‌اکسیدان‌ها نه تنها به سلامت پوست کمک می‌کنند، بلکه باعث تقویت سیستم دفاعی بدن نیز می‌شوند. این میوه‌ها از بروز برخی سرطان‌ها نیز جلوگیری می‌کنند که البته اهمیت این موضوع بسیار بیشتر از اهمیت از بین رفتن جوشهاست. سالمون، گردو، روغن کانولا، بذر کتان و شیر سویا همگی سرشار از اسیدهای چرب می‌باشند و این اسیدها (امگا۳، امگا۶) برای ساخت غشاء سلولی ضروری هستند. این مواد غذایی باعث کاهش جوش‌های پوست می‌شوند. تمام غذاهایی که از گندم تهیه می‌شوند، همچنین بوقلمون، ماهی تن و آجیل سرشار از سلنیوم و برای سلامت پوست لازم‌اند و جوش‌های سطح پوست را بسیار کاهش می‌دهند. چای سبز، اگر چای سبز را با عسل میل کنید، طعم فوق‌العاده‌ای پیدا خواهد کرد. این گیاه حاوی پلی‌فنول است که می‌تواند غشاء سلول‌ها را تقویت کند. چای سبز همچنین از بروز سرطان جلوگیری می‌کند. اسفناج نیز سرشار از ویتامین A است که برای سلول‌های بدن مفید می‌باشد. اسفناج را به سالاد و برخی غذاها اضافه کنید.


:: برچسب‌ها: آلوئه ورا , راه های از بین بردن جای جوش , جوش , چگونه جوش هایمان را از بین ببریم؟ , ,