پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
چند راه کلاسیک ضد اضطراب
نوشته شده در سه شنبه 30 آبان 1391
بازدید : 796
نویسنده : رضا بهجتی

 چند راه كلاسیك ضد‌اضطراب



شما می‌توانید برای كم كردن اضطراب خود چند راه ساده را امتحان كنید. یكی از آن‌ها كم كردن یا قطع مصرف كافئین است. كافئین علاوه بر قهوه در نوشابه، نوشابه‌های انرژی‌زا و برخی نوشیدنی‌های دیگر نیز وجود دارد.

شما می‌توانید برای كم كردن اضطراب خود چند راه ساده را امتحان كنید. یكی از آن‌ها كم كردن یا قطع مصرف كافئین است. كافئین علاوه بر قهوه در نوشابه، نوشابه‌های انرژی‌زا و برخی نوشیدنی‌های دیگر نیز وجود دارد. كافئین با افزایش شدت عملكرد و تعداد ضربان قلب باعث ایجاد فشار بیشتر روی سیستم عصبی شده و وضعیت شما را بدتر می‌كند.كار دیگر گفت‌وگو با یك مشاور باتجربه است كه می‌تواند شما را در یافتن راهی برای غلبه بر مشكلات، كاهش استرس و اضطراب راهنمایی كند. در ضمن دم و بازدم عمیق به‌خصوص ابتدای صبح هم با افزایش سطح اكسیژن خون باعث كاهش اضطراب می‌شود و همچنين ورزش منظم و مرتب هم در كاهش اضطراب و استرس نقش موثری دارد.تحقیقات متعدد نشان داده، ورزش منظم 3 بار در هفته هر بار دست‌كم 30 دقیقه جدا از بحث تناسب‌اندام، با تنظیم گردش خون، ریتم و عملكرد قلبی، تنظیم قند خون و كنترل سطح هورمون‌های استرس به شكل قابل ملاحظه‌ای باعث كاهش اضطراب و استرس می‌شود. در این بین ورزش‌های هوازی مثل دویدن، دوچرخه‌سواری با سرعت متوسط، راه‌رفتن تند و به‌خصوص شنا در كنترل اضطراب موثر هستند.


:: برچسب‌ها: چند راه کلاسیک ضد اضطراب , چند راه برای دفع اضطراب ,



السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین
نوشته شده در شنبه 27 آبان 1391
بازدید : 668
نویسنده : رضا بهجتی

 


:: برچسب‌ها: حسین(ع) , عاشورا , محرم ,



عکس
نوشته شده در شنبه 27 آبان 1391
بازدید : 801
نویسنده : رضا بهجتی



بازدید : 862
نویسنده : رضا بهجتی

 

میوه هایی که بر زیبایی شما تاثیر زیادی دارد !!!!

 

خوردن میوه‌های سرشار از رنگدانه‌ها مانند هویج می‌تواند تاثیر زیادی در زیباتر شدن چهره شما داشته باشد.سلامت نیوز:

تحقیقات انجام شده در دانشگاه بریستول که با هدف تعیین رابطه بین رنگ صورت و جذابیت انجام شده است نشان می‌دهد افرادی که پوست صورت آن‌ها به رنگ زرد متمایل است جذاب‌تر و در عین حال سالم‌تر به نظر می‌رسند.

در همین حال محققان متوجه شدند رنگ‌دانه‌های زرد به نام کاروتنوئید که در میوه‌ها و سبزیجات خاصی مانند هویج وجود دارند نقش کلیدی در تولید این رنگ زرد در پوست صورت بازی می‌کنند

 
ll

:: برچسب‌ها: میوه های که بر زیبایی تاثیر زیادی دارد , میوه های برای زیبا کردنمان ,



شهید خلبان عباس بابایی +عکس
نوشته شده در پنج شنبه 18 آبان 1391
بازدید : 3502
نویسنده : رضا بهجتی

 
     
 
     

 
 
 
 


:: برچسب‌ها: شهید عباس بابایی , عکس خلبان عباس بابایی ,



زندگی نامه ابو علی سینا
نوشته شده در پنج شنبه 18 آبان 1391
بازدید : 809
نویسنده : رضا بهجتی


شيخ الرئيس . حجته الحق . ريس العقلا . شرف الملك ابوعلي سينا ( حسين پسر عبدالله حسن پسر علي پسر سينا

در دنياي امروز كمتر ملتي است كه به مفاخر گذشته خود توجه نكند زيرا يكي از علايم حيات و زنده بودن ملت ها ملتفت بودن و توجه داشتن به مفاخر گذشته فلسفي. علمي.فرهنگي .ادبي .سياسي.اجتماعي و ملي انهاست كه اين گذشتگان با وجود گذشت روزگار و سير زمان و وقوع حوادث نا گوار با هزاران خون دل براي اينده گان خود به ميراث گذ اشته اند كه بايد انرا گرامي و عزيز داشت و انرا بارور ساخت

شيخ الرئيس نواسه علي سينا، ‌معروف به ابن سينا . به قولي در ماه صفر سال 370 هجري قمري(مطا بق 980 ميلادي ) از پدر بلخي ايي بنام عبدالله ( از سبب وزير ماليه بودن در زمان سلطنت نوح بن منصور به بخارا مركز ماورالنهر و خراسان انزمان انتقال نموده بود) و مادر بخارايي بنام ستاره در قريه خورميثن(قريه اي ميان بلخ و بخارا)طفلي چشم به جهان گشود .كه نامش را حسين گذاشتند


:: برچسب‌ها: ابوعلی سینا , پزشکان مشهور ایران , دانشمندان مشهور قدیم ایران ,



قلب انسان چگونه کار میکند ؟
نوشته شده در پنج شنبه 18 آبان 1391
بازدید : 809
نویسنده : رضا بهجتی


قلب یک تلمبه عضلانی است که در سینه قرار دارد و بطور مداوم در حال کار کردن و تلمبه زدن است. قلب بطور شبانه روزی خون را به سرتاسر بدن تلمبه می‌کند. در حدود ۱۰۰۰۰۰ بار در روز قلب ضربان می‌زند. برای اینکه قلب بتواند این کار سنگین را انجام دهد نیاز دارد که توسط شریانهای کرونری ، به عضله خودش هم خونرسانی مناسبی صورت پذیرد.
* آناتومی قلب

این عضو مخروطی شکل بصورت کیسه‌ای عضلانی تقریبا در وسط فضای قفسه سینه (کمی متمایل به جلو و طرف چپ) ابتدا در دل اسفنج متراکم و وسیعی مملو از هوا یعنی ریه‌ها پنهان شده و سپس توسط یک قفس استخوانی بسیار سخت اما قابل انعطاف مورد محافظت قرار گرفته است. ابعاد قلب در یک فرد بزرگسال حدود ۶×۹x12 سانتیمتر و وزن آن در آقایان حدود ۳۰۰ و در خانمها حدود ۲۵۰ گرم (یعنی حدود ۰/۴ درصد وزن کل بدن) می‌باشد.

قلب توسط یک دیواره عضلانی عمودی به دو نیمه راست و چپ تقسیم می‌شود. نیمه راست مربوط به خون سیاهرگی و نیمه چپ مربوط به خون سرخرگی است. هر یک از دو نیمه راست و چپ نیز مجددا بوسیله یک تیغه عضلانی افقی نازکتر به دو حفره فرعی تقسیم می‌شوند.

حفره های بالایی که کوچکتر و نازکتر هستند بنام دهلیز موسوم بوده و دریافت کننده خون می‌باشند. حفره‌های پایینی که بزرگتر و ضخیم‌ترند بطن های قلبی هستند و خون دریافتی را به سایر اعضاء بدن پمپ می‌کنند. پس قلب متشکل از چهار حفره است: دو حفره کوچک در بالا (دهلیزهای راست و چپ ) و دو حفره بزرگ در پایین (بطنهای راست و چپ).
* شریانهای کرونری
شریانهای کرونری از آئورت بیرون می‌آیند. آئورت ، شریان یا سرخرگ اصلی بدن می‌باشد که از بطن چپ ، خون را خارج می‌سازند. شریانهای کرونری از ابتدای آئورت منشا گرفته و بنابراین اولین شریانهایی هستند که خون حاوی اکسیژن زیاد را دریافت می‌دارند. دو شریان کرونری (چپ وراست ) نسبتا کوچک بوده و هر کدام فقط ۳ یا ۴ میلیمتر قطر دارند.

این شریانهای کرونری از روی سطح قلب عبور کرده و در پشت قلب به یکدیگر متصل می‌شوند و تقریبا یک مسیر دایره‌ای را ایجاد می‌کنند. وقتی چنین الگویی از رگهای خونی قلب توسط پزشکان قدیم دیده شد، آنها فکر کردند که این شبیه تاج می‌باشد به همین دلیل کلمه لاتین شریانهای کرونری (Coronary یعنی تاج) را به آنها دادند که امروزه نیز از این کلمه استفاده می‌شود.

از آنجایی که شریانهای کرونری قلب از اهمیت زیادی برخوردار هستند، پزشکان تمام شاخه‌ها و تغییراتی که می‌تواند در افراد مختلف داشته باشد را شناسایی کرده‌اند. شریانهای کرونری چپ دارای دو شاخه اصلی می‌باشد که به آنها اصطلاحا نزولی قدامی و شریان سیرکومفلکس یا چرخشی می‌گویند و این شریانها نیز به نوبه خود به شاخه‌های دیگری تقسیم می‌شوند.

این شریانها ، باعث خونرسانی به قسمت بیشتر عضله بطن چپ می‌شوند. بطن چپ دارای عضلات بیشتری نسبت به بطن راست می‌باشد زیرا وظیفه آن ، تلمبه کردن خون به تمام قسمتهای بدن است. شریانهای کرونری راست ، معمولا کوچکتر بوده و قسمت زیرین قلب و بطن راست را خونرسانی می‌کند .

وظیفه بطن راست تلمبه کردن خون به ریه‌ها می‌باشد. شریانهای کرونری دارای ساختمانی مشابه تمام شریانهای بدن هستند اما فقط در یک چیز با آنها تفاوت دارند که فقط در زمان بین ضربانهای قلب که قلب در حالت ریلکس و استراحت قرار دارد، خون دراین شریانها جریان می‌یابد.

وقتی عضله قلب منقبض می‌شود، فشار آن به قدری زیاد می‌شود که اجازه عبور خون به عضله قلب را نمی‌دهد، به همین دلیل قلب دارای شبکه موثری از رگهای باریک خونی است که تمام نیازهای غذایی و اکسیژن رسانی آن را به خوبی برآورده می‌کند.

 در بیماران کرونری قلب ، شریانهای کرونری تنگ و باریک می‌شوند و عضلات قلب از رسیدن خون و اکسیژن به اندازه کافی محروم می‌گردند. (مانند هنگامی که که یک لوله آب به دلایل مختلفی تنگ شود و نتواند به خوبی آبرسانی کند).

 در این صورت ، در حالت استراحت ممکن است اشکالی برای فرد ایجاد نشود ،, اما وقتی که قلب مجبور باشد کار بیشتری انجام دهد و مثلا شخص بخواهد چند پله را بالا برود، شریانهای کرونری نمی‌توانند بر اساس نیاز اکسیژن این عضلات ، به آنها خون و اکسیژن برسانند و در نتیجه شخص در هنگام بالا رفتن از پله‌ها دچار درد سینه و آنژین قلبی می‌گردد.

در چنین مواقعی اگر فرد کمی استراحت کند، درد معمولا از بین خواهد رفت. اگر یک شریان کرونری به علت مسدود شدن آن توسط یک لخته خون ، به طور کامل جلوی خونرسانی‌اش گرفته شود، قسمتی از عضله قلب که دیگر خون به آن نمی‌رسد، خواهد مرد و این یعنی سکته قلبی.

نظر یادتون نره.


:: برچسب‌ها: قلب انسان چگونه کار میکند ؟ , قلب چگونه کار میکند , قلب ,



تقدیم به کسایی که زیبایی میشناسن
نوشته شده در پنج شنبه 18 آبان 1391
بازدید : 654
نویسنده : رضا بهجتی



تقدیم به کسایی که زیبایی میشناسن
نوشته شده در پنج شنبه 18 آبان 1391
بازدید : 816
نویسنده : رضا بهجتی



پيشرفته ترين جنگنده هاي دنيا
نوشته شده در پنج شنبه 18 آبان 1391
بازدید : 1457
نویسنده : رضا بهجتی

 پيشرفته ترين جنگنده هاي دنيا

 اين هواپيماهاي جنگي با داشتن تجهيزات منحصر به فرد در فهرست پيشرفته ترين ها قرار گرفته اند.

در حالي که آرزو مي کنيم هميشه در تمام دنيا صلح و آرامش برقرار باشد اما هر کشور به نوبه خود سعي دارد مجهزترين وسايل و سلاح ها را براي دفاع در برابر دشمن بسازد. با اينکه ساخت اين جنگنده ها با اين تجهيزات فوق پيشرفته نشان دهنده سطح بالاي فناوري و تکنولوژي در دنياست، اما بيانگر اين موضوع هم هست که هر لحظه بايد براي دفاع آماده بود. موضوعي که بين تمامي اين جنگنده هاي هوايي مشترک است، سرعت بسيار بالا و مافوق صوت آنهاست.


:: برچسب‌ها: پیشرفته ترین چنگنده هوایی , پیشرفته ترین جنگنده های دنیا , جنگنده های پیشرفته هوایی ,



چگونه شاد باشیم ؟
نوشته شده در پنج شنبه 18 آبان 1391
بازدید : 847
نویسنده : رضا بهجتی

 

چگونه شاد باشیم ؟

بهترین راه برای شاد بودن این است که از خصوصیات افراد شاد پیروی کنید، یکی از راه های شاد بودن ، توجه به آدم های اطراف است چون ما ۹۰ درصد وقت مان در ارتباط با دیگران می گذرد و اگر مهارت ارتباط بادیگران و درک آنها را نداشته باشیم ، نمی توانیم شاد زندگی کنیم.به همین سادگی ، شما باید سعی کنید افرادی را که با آن ها در تماس هستید کاملاً بشناسید ، به حرف آنها گوش کنید، به آن ها احترام بگذارید ، با صداقت با آن ها صحبت کنید ، تشویق شان کنید ، از آن ها حمایت کنید و درباره تفاوت ها و اختلاف نظرهایتان گفت وگوکنید . اما واقعیت این است که رعایت کردن این هفت عادت در تمام زندگی به همین آسانی ها هم که فکر می کنید نیست. 

:: برچسب‌ها: چگونه شاد باشیم؟ , چند راه برای شاد شدن , چگونه شاد شویم ,



چند راهکار برای موفقیت تحصیلی
نوشته شده در پنج شنبه 18 آبان 1391
بازدید : 767
نویسنده : رضا بهجتی

 چند راهکار برای رسیدن به موفقیت تحصیلی

راهنمایی کمک می کند که فرد خود را بهتر بشناسد استعدادها علایق و مشکلات اجتماعی خود را درک کند. راهنمایی به دانش آموز کمک می کند تا آگاهی های لازم در زمینه فرصت های تحصیلی و حرفه ای خود کسب و از آنها استفاده کند. راهنمایی به فرد کمک می کند تا خود و محیطش را شناخته و از امکانات موجود حداکثر بهره برداری را بنماید و در گزینش رشته تحصیلی و شغل مناسب اقدام کند.
 

:: برچسب‌ها: راه هایی برای موفقیت تحصیلی , چند راهکار برای رسیدن به موفقیت تحصیلی ,



مواردی برای استفداه بهتر از لپ تاپ
نوشته شده در پنج شنبه 18 آبان 1391
بازدید : 745
نویسنده : رضا بهجتی

 

موارد زیر را در حفظ و نگهداری بهتر از لپ تاپ خود مورد نظر قراردهید :

باطری

شارژ اولیه باطری لپ تاپ در حالت خاموش به مدت حداقل 6 ساعت متوالی صورت گیرد.

تعدد دفعات شارژ وتخلیه و نیز حرارت ، در طول عمر باطری لپ تاپ ، اثر کاهنده دارد. بنابراین از استفاده باطری در دمای بالا و یا قراردادن دایم در حالت شارژ و یا شارژ دستگاه از حالت نیمه پر ، خودداری فرمایید.

باطری li-lon در حالت 10 الی 20 درصد ظرفیت نیاز به شارژ مجدد داشته هیچ وقت اجازه تخلیه کامل به باطری ندهید.

اگرچه بکاربری روشهای مطلوب ذکر شده در بالا ، می تواند عمر مفید باطری لپ تاپها را به نحو قابل توجهی طولانی نماید.

حتی در بهترین شرایط دمایی و بهترین روش استفاده از باطری لپ تاپ ، هر باطری دارای محدودهای از تعداد دفعات شارژ و تخلیه است و باطری یک قطعه مصرفی محسوب می شود .

تهیه بازنگری (RECOVERY ) لپ تاپ

دفترچه راهنما MANUAL همراه لپ تاپ شما ، مرجع رسمی و معتبر ترین راهنمای شما در استفاده و نگهداری از لپ تاپ می باشد .لطفا در ابتدای خرید و قبل از بروز هر گونه اشکال که شما را ناگزیر به مراجعه کند، آنرا مطالعه و در استفاده ازلپ تاپ بکار ببندید.

اکثر نوت بوکهای امروزی از روش عمل جدیدی برای RECOVERY (باز گرداندن وضعیت سیستم عامل و نرم افزارهای راه انداز نصب شده در لپ تاپ به حالت اولیه ) استفاده می کند . که تا حدودی نسبت به کامپیوترهای خانگی رومیزی متفاوت است .

بکارگیری روش زیر جهت تهیه CD ویا DVD های پشتیبان ( RECOVERY) لپ تاپ بخشی از وظایفی است که توسط شرکت سازنده به عهده کاربر نهاده شده است .

تهیه (RECOVERY) لپ تاپ ترجیحا اولین قدم در شروع استفاده از لپ تاپ می باشد .

در مورد SONY LAPTOP:

STARTà CONTROL PANEL àVAIO RECOVERY WIZARD à NEXT à CREATE RECOVERY MEDIA KIT

در مورد LAPTOP TOSHIBA :

STARTà ALL PROGRAMS à TOSHIBA HARD DRIVE RECOVERY àTOSHIBA

RECOVERY DISK CREATOR

در مورد HP LAPTOP:

STARTà ALL PROGRAMS à HP HARD DRIVE RECOVERY DISK CREATOR à RECOVERY DISK CREATOR

از FDISK یا FORMAT هارد دیسک سیستم لپ تاپ خود جدا خودداری فرمایید . هر گونه صدمه نرم افزاری به ترکیب اصلی سیستم نیاز به انجام خدمات نرم افزاری با هزینه های مربوطه خواهد داشت .

لطفا موارد ذکر شده در گارانتی ها را مورد توجه کافی قرار دهید.

 


:: برچسب‌ها: مواردی برای استفاده بهتر از لپ تاپ , بهترین راه برای استفاده از لپ تاپ ,



دانستنی های روز جدید .دانستنی های با مزه
نوشته شده در چهار شنبه 17 آبان 1391
بازدید : 783
نویسنده : رضا بهجتی

دانستنی های با مزه !

ـ جویدن آدامس هنگام خرد کردن پیاز مانع از اشک ریزی شما می شود. 

ـ اثر لب و زبان هر کس همانند اثر انگشت آن منحصر به فرد است. 

ـ رشد کودک در بهار بیشتر است.
 
ـ ۸ دقیقه و ۱۷ ثانیه طول می کشد تا نور خورشید به زمین برسد. 

ـ ظروف پلاستیکی تقریباً ۵۰۰۰۰سال در برابر تجزیه مقاومند. 

ـ تنها قسمتی از بدن که خون ندارد قرنیه چشم است. 

ـ شترمرغ در ۳ دقیقه ۹۵ لیتر آب می خورد. 

ـ حس بویایی مورچه با حس بویایی سگ برابری می کند. 

ـ کرم های ابریشم در ۵۶ روز ۸۶ برابر خود غذا می خورند. 

ـ زمان بارداری فیل به دو سال می رسد. 

در یک سانتی متری پوست شما ۱۲ متر عصب و ۴ متر رگ و مویرگ است. 

ـ شدیدترین نعره ها متعلق به وال ها است که برابر با صدای موتور جت است. 

ـ وقتی یک نوزاد در حال گریه است با صدای ش....ش.... شما آرام می شود به این دلیل که صدای آبی که اطراف نوزاد در شکم مادر است را برایش تداعی می کند، در ضمن این یکی ازدلایلی است که چرا صدای ساحل دریا به انسان آرامش می دهد. 

ـ دلفین ها همانند گرگ ها هنگان خواب چشم هایشان را باز می گذارند. 

ـ با نگاه کردن به گوش حیوانات می توانیم به تخم گذار بودن یا بچه زا بودن آنها پی ببریم. بدین صورت که تخم گذاران گوششان ناپیدا و بچه زایان گوششان نمایان است، تنها یک اسثتنا وجود دارد آن هم نوعی افعی است که بچه زاست اما گوشش دقیق پیدا نیست. 

ـ بیشتر سردردهای معمولی از کم نوشیدن آب است. 

ـ انسان امروزی به طور متوسط ۶ سال از عمر خود را تلویزیون نگاه می کند و ۶ سال را صرف غذا خوردن می کند و یک سوم را می خوابد. 

ـ موش دو پای آفریقایی از میدان دید ۳۶۰ درجه برخوردار است. 

ـ مغز انسان تنها ۲ درصد از وزن انسان را تشکیل می دهد ولی ۲۵ درصد اکسیژن دریافتی بدن را به تنهایی مصرف می کند. 

- سرعت عطسه یك انسان برابر است با 160 كیلومتر در ساعت 

- آب دریا بهترین ماسك صورت است ! 

- چشم انسان معادل یك دوربین 135 مگا پیكسل عمل می كند ! 

- 90% سم مار از پروتئین تشكیل شده است ! 

- مغز در هنگام خواب فعالتر از وقتی است كه تلویزیون می بینید ! 

- جوانان هندی شادترین و ژاپنی ها افسرده ترین های جهان هستند ! 

- قوه چشایی پروانه در پاهای آن تعبیه شده است 
!


نظر یادت نره عزیزم


:: برچسب‌ها: دانستنی های بامزه , دانستنی های روز , دانستنی ها ,



دانستنی های جالب و مفید
نوشته شده در چهار شنبه 17 آبان 1391
بازدید : 792
نویسنده : رضا بهجتی


*
اسبها قادرند در حالت ایستاده بخوابند.

*کانگروها قادرند ۳ متر به سمت بالا و ۸ متر به سمت جلو بپرند.

*قلب میگو در سر آن واقع است.

*گونه ای از خرگوش قادر است ۱۲ ساعت پس از تولد جفت گیری کند.

*دارکوب ها قادرند ۲۰ بار در ثانیه به تنه درخت ضربه بزنند.

*سالانه ۵۰۰ فیلم در امریکا و ۸۰۰ فیلم در هند ساخته میگردد.

*آدولف هیتلر گیاهخوار بوده است.

*تمامی پستانداران به استثنای انسان و میمون کور رنگ میباشند.

*عمر تمساح بیش از ۱۰۰ سال میباشد.

*تمام قوهای کشور انگلیس جزو دارایی های ملکه انگلیس میباشند.

*موریانه ها قادرند تا ۲ روز زیر آب زنده بمانند.

*مزه سیب، پیاز و سیب زمینی یکسان میباشد.و تنها بواسطه بوی آنهاست که طعم های متفاوتی می یابند.

*فیلها قادرند روزانه ۶۰ گالن آب و ۲۵۰ کیلو گرم یونجه مصرف کنند.

*جغدها قادر به حرکت دادن چشمان خود در کاسه چشم نمیباشند.

*۸۰ درصد امواج مایکرو ویو تلفنهای همراه بوسیله سر جذب میگردد.

*قد فضانوردان هنگامی که در فضا هستند ۵ تا ۷ سانتی متر بلنتر میگردد.

*بلژیک تنها کشوری است که فیلمهای غیر اخلاقی را سانسور نمیکند.

*جلیغه ضد گلوله، برف پاک کن شیشه خودرو و پرینتر لیزری همگی اختراعات زنان میباشند.

*موز پر مصرف ترین میوه کشور امریکا میباشد.

*درتمام انسانهای کره زمین ۹۹٫۹ % شباهت ژنتیکی وجود دارد.

*۹۸٫۵ % از ژنهای انسان و شامپانزه یکسان میباشند.

* قلب انسان بطور متوسط ۱۰۰ هزار بار در سال میتپد.

*لئوناردو داوینچی مخترع قیچی میباشد.

*سطح شهر مکزیک سالانه ۲۵ سانتی متر نشست میکند.

*۵۰ %جمعیت جهان هیچگاه در طول حیات خود از تلفن استفاده نکرده اند.

*در هر ۵ ثانیه یک کامپیوتر در سطح جهان به ویروس آلوده میگردد.

*ظروف پلاستیکی ۵۰ هزار سال طول میکشد تا در طبیعت شروع به تجزیه شدن کنند.

*اغلب مارها دارای ۶ ردیف دندان میباشند.

*۹۰% سم مارها از پروتئین تشکیل یافته است.

 

نظر یادت نره عزیزم


:: برچسب‌ها: دانستنی های جالب و مفید , دانستنی های جالب , دانستنی ها ,



روستـای زیبـای بدون خیـابان در هلنـد
نوشته شده در چهار شنبه 17 آبان 1391
بازدید : 983
نویسنده : رضا بهجتی

روستایی قدیمی، سرسبز و سرشار از آرامش در هلند به نام "گیسورن" وجود دارد که ساکنان آن با استفاده از قایق و یا با عبور از روی پل های چوبی رفت و آمد می کنند. در این روستا هیچ خیابان یا وسیله عبور و مرور زمینی دیده نمی شود. مسیر رودخانه تنها راه ارتباطی میان مردم این روستاست که اهالی آن با قایقهای خود در آن رفت و آمد می کنند که نه تنها سخت به نظر نمی رسد که بسیار هم هیجان انگیز هست! روستای گیسورن که بیش از 200 سال قدمت دارد به ونیز هلند معروف شده است.

 نظر یادت نره عزیزم

:: برچسب‌ها: روستای زیبای بدون خیابان در هلند , روستای زیبابدون خیابان , زیباترین روستا بدون خیابان ,



شاد ترین کشور جهان کجاست ؟
نوشته شده در چهار شنبه 17 آبان 1391
بازدید : 815
نویسنده : رضا بهجتی

 

امروز در طی زندگی اینترنتیم! متوجه آمار « مقایسه ای شادترین کشورهای جهان » شدم. برایم جالب بود که کشور کوچکی مانند « بوتان » سالهاست که برای این عنوان تلاش می کند و حتی قبل از این اعلام اخیر در رده اول بوده است.

در هر حال این لیست برای من کمی عجیب بود. در رده اول این رده بندی کشور دانمارک قرار دارد.

اما واقعیت این است که چرا کشوری مانند دانمارک باید شادترین کشور جهان  باشد؟ از دلایلی که تقریبا همه دانمارک دیده ها به آن اعتراف می کنند ترافیک بسیار مطلوب دانمارکی است. دانمارکی ها می دانند برای پیشرفت وقتی که در ترافیک صرف می شود بسیار ارزشمند است. باید آن را صرفه جویی کرد!

از سوی دیگر غذاهای خوشمزه دانمارکی است. قسمتی به خاطر مشروبات خوش طعم و قسمتی دیگر به خاطر غذاهای خوب طبخ شده است. این را چندین نفر به من گفته اند.

خانه ها برطبق شنیده های من بسیار دلپذیر طراحی می شود. برای طراحی خانه در دانمارک یک اصل پذیرفته شده است که باید اینتریور دیزاین مناسب استخدام شود. هر چند ممکن است کمی خرج اضافه باشد اما یک طراحی علمی سطح رضایت ما را از منزل تا مدت زیادی بالا نگاه می دارد.

راستش این چیزی است که من از دانمارک شنیده ام. البته مثلا از زیبایی دانمارکی ها شنیده ام اما فکر نکنم این باعث رشد میزان شادرفتاری یک جامعه باشد. که این هم البته احتمالا خود دانمارکی ها نمی دانند!

اما کلا جشنهای آزادانه! ای که برگزار می گردد همه از روحیه خوب دانمارکی ها خبر می دهد. جشنهایی که از روحیه شاد نشات گرفته و به روحیه شادتر کمک می کند.

نظر یادت نره عزیزم


:: برچسب‌ها: شادترین کشور , شادترین کشور جهان , کشور شاد در جهان ,